↑ ↓
  1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.
Dismiss Notice
Helló Vendég! Az újonnan regisztrált felhasználóinknak önállóan kell elvégezniük a regisztráció véglegesítését, a kiküldött email-ben kapott linken keresztül! (Ellenőrizzétek a levélszemét mappát is)!

Hungary Map - Kibeszélő ( http://hm.restacar.hu )

ottóka 2018 Febr 4

Téma állapota:
A téma zárt, itt nincs lehetőség válaszadásra.
  1. ottóka

    ottóka Regisztrált

    Blogbejegyzések:
    0
    Csatlakozott:
    2017 Okt 14
    Hozzászólások:
    19
    Kedvelik:
    12
    Nemtetszések:
    0
    Eredmények:
    3
    Nem:
    Férfi
    Hely:
    világban
    Szép vasárnapot mindenkinek! Hiába nézegetek körbe karikára, ezért ideje segítséget kérni, drága Frank és csapat, segítsetek hogy még nagyobb lehessen a hazai pálya. Emlékszem hogy valami prefa mik kellenek, és van már az? Kedves Frank és akik vele szépítitek ezt a csodás pályát, csepegtessetek valami hírt számunkra, én magam köszönettel várom.
    Marko76 kedveli.
  2. retoucher

    retoucher Ecsetbajnok RestaCar™

    Blogbejegyzések:
    0
    Csatlakozott:
    2017 Szept 27
    Hozzászólások:
    77
    Kedvelik:
    376
    Nemtetszések:
    0
    Eredmények:
    53
    Nem:
    Férfi
    Hely:
    Budapest
    A készítő anno kb. 100-120 db prefabot kért Indiántól, h gyártsa le őket neki, és ha kész akkor nekikezd a bővítésnek! Erről, h ebből a 100-120 prefabból jelenleg mennyi van kész(re) csinálva Indián tud beszámolni. Ha akar majd beszámol róla neked/nektek.
    Ha logikusan gondolkozik vki akkor ha azt veszi alapul, h 1 db prefab lemodellezése, textúrázása, konvertálása, tesztelése, hibák javítása kb. 1 hónap lehet, (mert ugye ez mind szabadidőben készül csak), akkor nem nehéz kiszámolni hány év kell még mindehhez! ;)

    Az én álláspontom a két hónappal ezelőtti hozzászólásomhoz képest nem változott, de ahogy elnézem a készítőé sem!
    Így az utolsó infó itt olvasható szintén (csak) Indián tollából!

    Vagyis jelenleg a leírtakat elolvasva és a tényeket megnézve, a készítőnek arra sincs ideje, h havonta tájékoztasson téged és mindenki mást, h épp mi a helyzet. Megjegyzem a semmiről tényleg nem lehet(ne) mit írni havonta.

    Addig is aki esetleg nem tud vagy nem akar tovább várni erre, javaslom a Map Editor használatának az elsajátítását ami mindenkinek a gépén ott van a játékon belül, és már építheti is tovább magának a térképet a saját kreativitásának megfelelően! ;)
    Ehhez sok sikert mindenkinek! :)
  3. ottóka

    ottóka Regisztrált

    Blogbejegyzések:
    0
    Csatlakozott:
    2017 Okt 14
    Hozzászólások:
    19
    Kedvelik:
    12
    Nemtetszések:
    0
    Eredmények:
    3
    Nem:
    Férfi
    Hely:
    világban
    Hát, jó éjszakát van már de kíváncsiság hajtott. nagyon feszült érdeklődéssel lesem a híreket majd. Drága Indián, ha már ez a db szám írva lett, jó lenne olvasni róla. Mondjuk magam megértem, ha a szabad feláldozható alapján készül minden. szóval csak információ lenne jó. na ez megdöbbentő, tényleg igaz hogy ennyi kellene egy darabra? Szent Isten, akkor ez évek? Most hogy a korságba csináljak magamnak ilyet, ez micsodát elnézve nekem kínai. Frank, Bízok (remélem többen és sokan még)benned, mert valami dereng hogy valami előre készített készletet vagy lett a régi odalon említve, hogy annak segítségével jól lehetne haladni. szóval, jó lenne egy kis öles jó pár szó. Én feszülten várom.
    Büki Béla és Marko76 kedvelik.
  4. Marko76

    Marko76 Regisztrált

    Blogbejegyzések:
    0
    Csatlakozott:
    2017 Okt 17
    Hozzászólások:
    213
    Kedvelik:
    88
    Nemtetszések:
    0
    Eredmények:
    28
    Nem:
    Férfi
    Hely:
    Kalocsa
    Üdv, lenne egy ötletem!
    A C2C map mintájára le kellene fektetni a pontos úthálózatot (abban Frank nagyon jó), aztán lassan lehetne szépítgetni. Szerintem senkit se zavarna, ha mondjuk Siófok egy ideig nem pont úgy nézne ki. Elnézést a siófokiaktól.
  5. Daisy Lonestar

    Daisy Lonestar Regisztrált

    Blogbejegyzések:
    0
    Csatlakozott:
    2017 Okt 15
    Hozzászólások:
    36
    Kedvelik:
    20
    Nemtetszések:
    0
    Eredmények:
    8
    Nem:
    Foglalkozás:
    Álmodozó
    Hely:
    Budapest
    Én igazából már annak is örülnék ha a jelenlegi mapból kijönne egy olyan frissített változat, ami minden korábban jelzett pályahibát kijavít.
    Völgyi Sándor és Marko76 kedvelik.
  6. ottóka

    ottóka Regisztrált

    Blogbejegyzések:
    0
    Csatlakozott:
    2017 Okt 14
    Hozzászólások:
    19
    Kedvelik:
    12
    Nemtetszések:
    0
    Eredmények:
    3
    Nem:
    Férfi
    Hely:
    világban
    Szép éjszakát! Szóval miért kell ez 120 akármi? Tavaly a régi oldalon volt valami amit Frank írt, de nem emlékszem ez ügyben mi volt az. na most másolok egyet, ezt: prefab, tehát ez muszáj hogy kell új és ha igen, a jelenlegiből nem használható semmi?? Egy bizonyos, szép a hazai pálya, csak elfogyott, jó nem teljesen mert van még egy pár ami nem lett bejárva. nagy alázattal szerintem minél többen kérjük Frank-t, " lássuk a medvét! :) azaz sok mondatot
  7. BmwMAN

    BmwMAN Vendég

    Blogbejegyzések:
    0
    A Hungary Map-hoz kapcsolódó ötletek, javaslatok.
  8. ottóka

    ottóka Regisztrált

    Blogbejegyzések:
    0
    Csatlakozott:
    2017 Okt 14
    Hozzászólások:
    19
    Kedvelik:
    12
    Nemtetszések:
    0
    Eredmények:
    3
    Nem:
    Férfi
    Hely:
    világban
    Szép napot mindenkinek! Nagy alázattal, nem ötlet kell, mert maga a hazai pálya egy remek, csak haladna már az lenne a jó, meg hát olavasni valamit végre a haladásról, vagy az állás hogy meddig áll (valós okról)vagy tényleg kell ez a rengeteg pref akármi? Miért nem lehet ezen oldalon olyan embertársakat keresni, akik szab idejükből szívest besegítenének.
  9. Daisy Lonestar

    Daisy Lonestar Regisztrált

    Blogbejegyzések:
    0
    Csatlakozott:
    2017 Okt 15
    Hozzászólások:
    36
    Kedvelik:
    20
    Nemtetszések:
    0
    Eredmények:
    8
    Nem:
    Foglalkozás:
    Álmodozó
    Hely:
    Budapest
    Ahogy olvastam ez nem csak szabadidő kérdése, egyszerűen nincsenek a modellezéshez értő tagok akik be tudnának segíteni sajnos.
    indian56 kedveli.
  10. ottóka

    ottóka Regisztrált

    Blogbejegyzések:
    0
    Csatlakozott:
    2017 Okt 14
    Hozzászólások:
    19
    Kedvelik:
    12
    Nemtetszések:
    0
    Eredmények:
    3
    Nem:
    Férfi
    Hely:
    világban
    Szép napot! ha nincs készítő, akkor hogy készült eddig? Aztán miért ez a hallgatás, mert hát az ember dicsérően szólt eddig is, mert nagyon is jó és szép a hazai pálya, lehet dicsérni a készítők munkáját amit eddig rááldoztak. Na és persze megosztottak mindnyájunkkal. na és persze itt van az is, hogy van ez az oldal, akkor minek lett ez, ha nem lenne folytatása?
  11. BmwMAN

    BmwMAN Vendég

    Blogbejegyzések:
    0
    Ez már elég sokszor le lett írva, de elismétlem Én is.
    Frank addig nem tud haladni, amíg nincsenek meg a modellek (épületek, hidak, körforgók, objektumok), amit Indian szinte egyedül csinál, több százat!
    Indian és Frank is ember, így van életük. Közbe jöhetnek gondok, és még sok más, így nem hiszem, hogy 0-24 órában a gép előtt ülnének és a Hungary mapon dolgoznának. Család, munka...stb. ezek mind fontosabbak, mint egész nap modellezni, építeni. Az, hogy Frank nem nyilatkozik, Ő tudja a pontos okát, felesleges találgatni.
    Azt tudom, hogy Indian folyamatosan csinálja a modelleket ami elég nagy munka és nagy tisztelet Neki, hogy erre áldoz a szabadidejében! Anno keresett segítséget de nem hiszem, hogy jelentkeztek volna, vagyis inkább nem tudom.
    Jelenleg leállósávban dekkol a projekt, de ahogy Frank elhivatottságát és Indian kitartását ismerem, tovább fog bővülni a map és nem mondanak le róla.
    Én is várom nagyon az új területeket, de kivárok mert mást úgy sem tehetek.
    Coleman88, Büki Béla és indian56 kedvelik.
  12. indian56

    indian56 Adminisztrátor Személyzet Tagja ADMIN MODERÁTOR RestaCar™

    Blogbejegyzések:
    0
    Csatlakozott:
    2017 Szept 2
    Hozzászólások:
    409
    Kedvelik:
    518
    Nemtetszések:
    0
    Eredmények:
    93
    Nem:
    Férfi
    Hely:
    Pécs
    Ahogy az imént BmwMAN is leírta, már 1000* elmondtuk, hogy jelenleg mi a helyzet a Hungary Map-pal!
    Ne várja senki, hogy hetente leírjuk ugyanezt, mert attól még nem haladunk, nem jutunk előbbre!
    Viszont bárkinek a segítségével, aki jártas a 3d-s modellezésben, előbbre jutnánk — hónapokkal!
    (De, mivel a — többszöri — felhívásomra sem tolongtak a segítőkész jelentkezők, így sajnos várnotok kell!)


    A játékosok jelentős részének elképzelése sincs arról — persze nem is kell, hogy legyen —, hogy például egy, a játékban használt kereszteződés — még egy aránylag egyszerűnek mondható is — mennyire összetett dolog. Nem áll szándékomban részletezni, csak nagy vonalakban szemléltetem!

    1. Meg kell tervezni a modell minden részletét (sávok, felfestések, útburkolati jelek, útpadka stb.).
    2. El kell készíteni és megfelelő könyvtárstruktúrába rendezni, ha ez megvan, fel kell textúrázni.
    3. Utána neki kell fogni a "prefab" mappa felépítésének (a modellen belül), exportáláskor ebből generálódik majd a PPD fájl!

    Ennek a mappának az almappái:
    1. "lanes" — ebbe kerülnek az AI nyomvonalak, amelyek keresztül vezetik az AI forgalmat a prefabon. Ezeken ún. kontroll-pontokat is el kell elhelyezni, hogy beállítható legyen például az elsőbbségi viszony, hogy melyik sávra melyik jelzőlámpa érvényes stb.
    2. "nodes" — ebbe kerülnek az un. "connector"-ok (ezekhez lehet az utakat, vagy más prefabot csatlakoztatni) és a "border"-ek, amikhez a környező terület kapcsolódik.
    3. "lights" — itt kell elhelyezni a forgalomirányító jelzőlámpák "dummy"-jait (ideértve a vasúti átjárók fényjelzőit és sorompóit is)!
    4. "locators" — ide kerülnek a prefab-on használt egyéb objektumok dummy-jai (közlekedési jelzőtáblák, kandeláberek, parkoló járművek stb.)
    5. "navi" — itt kell megadni a navigációhoz tartozó léneket és egyebeket, amiket a térkép és a GPS megjeleníthet. Ez talán a legfontosabb része egy kereszteződésnek vagy körforgalomnak, mert, ha ez nincs — neadjisten hibás —, akkor sajnos a prefab a GPS számára teljesen használhatatlan, mert nem képes rajta útvonalat generálni!

    Jaaa, majd elfelejtettem; ha kész, akkor tesztelni kell, hogy minden úgy működik-e, ahogy kell, ha nem, akkor ismét a modellhez kell nyúlni és módosítani, majd utána ismét tesztelni — egészen addig, ameddig jó nem lesz!

    Röviden és dióhéjban, csak, hogy legyen némi fogalma mindenkinek — a teljesen laikusoknak is — arról, hogy kb. mennyi munka egy-egy ilyen prefab elkészítése!

    Sajnos egyedül nem megy ennél gyorsabban!:(
  13. BmwMAN

    BmwMAN Vendég

    Blogbejegyzések:
    0
    Nem kell szabadkoznod! Ahogy időd engedi, úgy haladsz. ;)
    Büki Béla és Jos6005 kedvelik.
  14. indian56

    indian56 Adminisztrátor Személyzet Tagja ADMIN MODERÁTOR RestaCar™

    Blogbejegyzések:
    0
    Csatlakozott:
    2017 Szept 2
    Hozzászólások:
    409
    Kedvelik:
    518
    Nemtetszések:
    0
    Eredmények:
    93
    Nem:
    Férfi
    Hely:
    Pécs
    Nem szabadkozásképpen írtam, csupán információs jelleggel! ;)
  15. raszta6921

    raszta6921 Regisztrált

    Blogbejegyzések:
    0
    Csatlakozott:
    2017 Szept 16
    Hozzászólások:
    189
    Kedvelik:
    218
    Nemtetszések:
    0
    Eredmények:
    43
    Nem:
    Férfi
    Hely:
    Budapest
    Sziasztok! Bocsánat, hogy beleszólok, mint mezei játékos aki nem, hogy a map, modell stb készítéséhez sem ért, de örül, hogy normálisan települt és működik a kiegészítő.
    Én is mint sokan mások szívesen játszom a HUN map-on és boldogan vinnék egy PÉCS-KISVÁRDA fuvart, DE! Jó lenne, ha megértené a tisztelt nagyérdemű, hogy mivel a modot nem a fejlesztő cég készíti, hanem magánember(ek), saját szabad idejükben, INGYEN, ezért SENKI nem kérheti számon, hogy miért nem halad, vagy lassan halad a fejlesztés és a készitő(k)nek nem kell magyarázatot adni az okokról.Arról a kérdésről, hogy Frank miért hallgat és nem nyilatkozik, annak rengeteg oka lehet, egy fontosat kiemelnék. Lehet az életében olyan dolog amit nem kíván megosztani másokkal, amit"magánügy"- nek nevezünk és tiszteletben kell tartani. Biztos vagyok benne, ha bármi előre lépés, fejlesztés történik itt a RESTACAR-on elsőként fogunk értesülni, vagy a letöltési lehetőséget megkapni. Tisztelettel megkérek MINDENKIT, hogy legyen türelemmel és megértéssel. Köszönöm.
  16. Tekergőtrans

    Tekergőtrans Regisztrált

    Blogbejegyzések:
    0
    Csatlakozott:
    2017 Nov 1
    Hozzászólások:
    55
    Kedvelik:
    69
    Nemtetszések:
    0
    Eredmények:
    18
    Nem:
    Férfi
    Hely:
    Nord-Balaton
    Tipikus magyar sztori: lendületes kezdés, aztán megtorpanás. 2 és fél éve ugyanazt olvassuk, ha néha-néha érdeklődni merészelünk. Nem akar itt szerintem senki sürgetni senkit, kíváncsiság,érdeklődés van...még...tekintettel arra, hogy ez egy fórum, amely elvileg a kommunikáció színtere. Talán az sem meglepő, hogy magyar olvasónak alapvetően és meghatározóan a Hungary a hívószava... Engem inkább az érdekelne, hogy mondjuk a ProMods-nál hogy csinálják? Jó, tudom, hogy más lépték, talán többen csinálják...de ott is van magánélet, főállás, prefabhiány...meg legalább évente egy bővítés...
    Ferenc és Marko76 kedvelik.
  17. CrepOne

    CrepOne Regisztrált

    Blogbejegyzések:
    0
    Csatlakozott:
    2017 Okt 3
    Hozzászólások:
    66
    Kedvelik:
    39
    Nemtetszések:
    0
    Eredmények:
    18
    Nem:
    Férfi
    Hely:
    Debrecen

    Ha jól tudom a Promods-nál területenként külön csapat dolgozik, amit a végén "összeraknak" .. bár ez nem fix infó, de mintha korábban hasonlót olvastam volna.

    Itt egy lista a fórumon jelenlévő emberkékről.: https://www.promods.net/memberlist.php?sk=m&sd=d

    Rang alapján be lehet lőni nagyjából.
  18. Büki Béla

    Büki Béla Regisztrált

    Blogbejegyzések:
    0
    Csatlakozott:
    2017 Szept 16
    Hozzászólások:
    38
    Kedvelik:
    27
    Nemtetszések:
    0
    Eredmények:
    18
    Nem:
    Férfi
    Nem akartam beleszólni, de kikívánkozik belőlem, nem mindegy hogy egy max. három ember építi munka és egyebek mellett a mapot vagy több (Promods). Hogy lehet összehasonlítani a kettő készítésének ütemét?(Nem beszélve arról, hogyha van új HM, akkor játszunk, ha nincs, a régebbiekkel, vagy mással.) Peace!
    raszta6921 és Solyom66 kedvelik.
  19. Daisy Lonestar

    Daisy Lonestar Regisztrált

    Blogbejegyzések:
    0
    Csatlakozott:
    2017 Okt 15
    Hozzászólások:
    36
    Kedvelik:
    20
    Nemtetszések:
    0
    Eredmények:
    8
    Nem:
    Foglalkozás:
    Álmodozó
    Hely:
    Budapest
    A Promodszal nem igazán vetném össze a HunMap projektet mert azt kivéve hogy mindkettő egy map mod az ETS2-höz, teljesen eltérő munkák. A HunMap egy önálló térkép amin csak két ember dolgozik (leszámítva némi plusz segítséget az OlvassEl szerint), míg a Promods talán az ETS2 modok közül a legnagyobb, legszervezettebb Európa map, CrepOne linkje alapján legalább 30-an dolgoznak rajta ráadásul páran közülük hivatalosan is az SCS munkatársai. Nem azt mondom hogy így sokkal könnyebb dolguk van, de ilyen háttérrel nem meglepő, hogy rendszeresen kap frissítést a map.

    Épp ezért én Frankenk és Indiánnak egyáltalán nem rónám fel hogy a HunMap nem kap olyan rendszeresen frissítést mint a Promods. Mert teljesen más a rendelkezésre álló embererő. Azt azonban nem tudom hovatenni, hogy miért állt le a mod fejlesztése a 0.928 változat kiadása óta, ami (ha jól látom az SCS fórumán) 2016 tavaszán jelent meg és pár kisebb bár kellemes újítást leszámítva igazából egy nagyobb hibajavítás volt a 0.9.27 változathoz. Persze azóta jöttek kompatibilitási frissítések az új ETS2 verziókhoz is, de azt szándékosan nem említettem, technikailag nem nyújt másabb játékmenetet mint az eredeti 0.9.28-as változat.

    Amíg a prefabokra vagy a prefabok készítéséhez való segítségre vártok, miért ne lehetne egy újabb, a 0.9.28-as változathoz hasonlatos bugfix kiadást csinálni (pl. 0.9.29 néven)? Szeretem a mapot, de valljuk be, még mindig igen sok kicsi bug van rajta, főleg a sebességkorlátozásokkal van bibi és elég sok kisebb lyuk-pályahiba is van rajta. Miért ne lehetne a létező területeket addig javítgatni? Félreértés ne essék, nem kérem számon Frankéket mert az eddig elkészült projekt is kizárólag az ő szabadidejük és elhivatottságuk végeredménye, elvégre a mod teljesen ingyenes. De létrehoztatok valamit, amit nagyon sokan szeretnek, még külföldön is, és épp ezért felelősséggel tartoztok érte, ami legalább rendszeresebb kommunikációt, a követőitek tájékoztatását érdemelné. De még inkább a rendszeres karbantartását, szerintem.

    Ne hagyjátok elsorvadni a modot, ha van rá módotok. :)
    Büki Béla, indian56 és Marko76 kedvelik.
  20. indian56

    indian56 Adminisztrátor Személyzet Tagja ADMIN MODERÁTOR RestaCar™

    Blogbejegyzések:
    0
    Csatlakozott:
    2017 Szept 2
    Hozzászólások:
    409
    Kedvelik:
    518
    Nemtetszések:
    0
    Eredmények:
    93
    Nem:
    Férfi
    Hely:
    Pécs
    Megnyugodhatsz, a projekt nem állt és nem áll le, csak Franknak kevesebb ideje van rá, mint korábban volt, nekem pedig rengeteg munka a prefabok elkészítése — hacsak valamilyen "csoda" folytán nem kapok mégis egy kis segítséget! ;)

    Az újabbnál újabb "sok kicsi bug" pedig alapvetően nem a map hibája, hanem az állandóan változó, módosuló, fejlődő grafikus motoré, mert jelenleg olyan hibákba botlani a mapon, amik a korábbi verzióknál nem voltak! Ahogy korábban már írtam, ezeket csak egy, az editorban lefuttatott map újraépítés (rebuild) fogja helyrehozni!
    De, hogy mikor, ez szintén Franktól függ!
    Büki Béla és Marko76 kedvelik.
Téma állapota:
A téma zárt, itt nincs lehetőség válaszadásra.

Az oldal megosztása